Friday, March 20, 2009

Gemuk dan Makan

Simple je tajuk hari ini. Hari ini aku teringin nak masak sesuatu. Lagipon hari tu aku ade janji ngn syapik nak blanja makan pas malam megat belanja makan steamboat. So, stlh menggoogle masakan2 best lastly i come out with idea nk masak spaghetti carbonarra. Ulla3.. yummy n lapar plak rasanya skrg ni.(i mkn oat je dr pg td hhuhu)

ni ler yg akak nk masak ...yum3


Btw, diri aku skrg tgh on diet program. This is true guys. Bgmanapon, sblm ni aku pernah nk diet sbb nampak cantek. Mybe waktu tu aku nampak yg kurus ni cantek. tetapi skrg ni aku nampak kurus tu sehat la plak.hahah Actually malu la nk cakap sbb program diet aku sblm ni x menjadi. Konon2nye nk makan vege jer tgh hari tp last2 x jadi gak. Sekejap je menjadi nye. Mana nk taahan sbb ramai sgt yg ajak kuar makan.

KAlau aku duk bilik je mesti ramai yg ajak makan. memula aku yg kuar makan sorg2.. balik bilik ade plak roomate ajak teman minum ( then makan la gak). Balik bilik geng plak ajak.. Pergh..walaupon niat asal just nk teman org makan last2 aku makan gak.hahahah

gile ke ape kalau g kedai makan tp x makan. So ambik kesempatan la akak. meneman kawan2 sambil makan2 hahahaha. Kesudahannya kawan makan skali akak makan berkali2. (adus x tahan i bahasakn diri sbg akak,,hihihi) . Perut leper tp pinggang mak aih semakin berbonggol2..maluuu..

So skrg ni i nk kembali ke prog diet i semula but in new version.

1. makan berat 1-2 kali sehari...(no nasi)
2. susu dan oatmeals di waktu pagi..
3. minum 2 botol air kosong sehari2an.

myb ni la gambar sebelom eti cowrus dolu2..hihih

BTW, credit to eti @ ijat (mak hayam yg i baru kenal smlm) kerana mempropose teknik baru ini kepada akak.. wahahaha!!!

*mintak maahap zahir batin i drag tetibe hr ini..haha