Wednesday, February 18, 2009

Dalam Sinis

Apabila mulut mula berkata AaAaA..

Hati tangan kaki mimik muka pulak berkata BbBbBbB....

Apabila kata2 manis menari nari keluar di alun lidah..

Gerak badan tegak menyindir tidak sudah..


Pergh kata2 jejiwang yang aku x tahu datang dari mana
yang penting aku memng biasa dalam dunia menyidir dan makan dalam ni
Bukan niat di hati mahu riak membangga kebolehan hamba dalam hal2 sebegini..
tetapi cukup sekadar berkongsi segala pesona indah kata2 bait memukul jiwa...
Rasanyaa tak lengkap ajaran hamba kalau tidak didefinisikan
SINDIR itu sendiri..
sangat mudah penjelasannya dan sentiasa kekatkan di jiwa pesanan dari hati ini.
SINDIR itu mukadimah sebelum ayat sentap menyentap dihulurkan dengan tidak terkawal..

Contohnya :

Giller baik ko kat aku..Kolah orang pertama yg aku jumpe
kawan makan kawan.. Even malaikat yg baik pon x makan kawan die.
Sungguh mulia hati ko.. Aku yakin syurgalah firdaus la tempat tinggal ko selamanya..


(sentap x sentap ! tp nada suara biar cam biase je muke pon buat bodoh)

Petua Menyindir

1) muka kena tebal.. (jangn simply tunjukkan kepanasan hati anda di hadapan musuh anda.

2) ayat kena sangat contradict ( kalau org tu hati die sgt jaat kpo cakap le die sgt mulia terpuji dan segala.

3) alert ! pastikan segala point di deliver dalam keadaan tersusun

4) sediakan benteng di dalam hati sekebal2 nye.. yelah,..kalau nk sentap org hati kena tahan la.

5) kalau org tu musuh ramai org.. maka sentap dengan kuat. Dan buat di hadapan org ramai.

6) pastikan sindir sambil gelak.. seolah2 kamu sampaikn secara humor padahal sentap segala.

7) jangan sentap je.. takut ade setengah orang xleh kena sentap secara sinis. Cume applicable kpd org yg suke menyindir dan juga org yg cari kuasa dan populariti . So kalau sentap die xkn boleh lawan balik sbb mahu jaga nama die..haha


Sekian kelas dari saya .

Sentap jgn x sentap!!!

2 comments:

AQIL said...

pergh...
ilmu bermakna tu cik esah oi..

aku pon nk blajar la..

suh Pengarah kite blajar skali..
baru bleh lawan Papa Yoki..
hikhik..

HAHAHAHa

darah bunga sahara said...

ok2..
nnti masuk kelas aku..

aku rasa ko akan jd anak murid
berjaya suatu hr nanti..hahah